Cepiva sicer še ni, so pa že recepti: Šola okusov vam pomaga v samoizolaciji – Kuhajmo sami in ostanimo zdravi – Vsak dan trije recepti za uspešen boj proti koroni

Lahko so le špageti. Vsi jih imamo radi, vsak jih zna skuhati in vedno so doma na zalogi. A pomembna je omaka! Zdaj se nam ne mudi, ker zdaj smo doma. V samo-izolaciji se lahko posvetimo samo-kuhanju … Zato so lahko le špageti, če na njih ni omake le iz vrečke. In čeprav je tukaj omaka, ki se dolgo kuha in jo vsi jemo čez špagete, le Italijani čez rezance, pa je zdaj pomembno predvsem to, da – ostanemo zdravi! Zato ne pojdite v nakupovalni center, temveč v naravo. Ne odtrgajte vrečke, temveč utrgajte čemaž. Korono bo premagala pomlad, a le, če ji boste pomagali.

Torej smo nabrali čemaž in ga v sekljalniku z orehi (namesto pinjol) spremenili v pesto. To zna vsak, zato izgovorov (več) ni, saj zdaj smo, žal, doma in zato je zdaj priložnost, da začnemo doma – končno spet! – dobro jesti.

špageti čemažev pesto

Špageti s čemaževim pestom

Zato so špageti šele začetek oziroma za spodbudo. Dovolj velik lonec, z dovolj vode, dovolj soli in dovolj vrenja. Za pesto pa dovolj čemaža, da bodo ”vampirji” pobegnili, in dovolj suho opečenih orehov, vrhunskega deviškega olivnega olja, soli, popra in parmezana, da bo nastala gostljata pasta, ki jo bo razredčila šele škrobna voda kuhanih testenin.

A kako dolgo bomo samo-zaprti? Prvi dan tega, žal, ne ve še nihče. Zato le špageti ne bodo dovolj. Potrebno bo začeti tudi čisto zares kuhati. Šola okusov vam bo zato pri tem pomagala!

 

Ni cepiva, so pa recepti

Vsak dan, tako dolgo kot bo potrebno, da ostanemo zdravi, vam bomo pomagali kuhati. Čeprav je Šola okusov naročniška spletna stran, ste v vojni proti koroni vabljeni, da brezplačno kuhate po naših receptih. Vsak dan vam bomo predlagali vsaj tri in le zato, da vsi skupaj ostanemo zdravi. To pa nam bo uspelo, če bomo ostali doma; ker bomo doma, bomo imeli več časa (tudi) za kuhanje; ker bomo kuhali, bomo ostali zdravi, saj bomo dobro jedli; ker bomo dobro jedli, si bomo okrepili imunski sistem, ki so ga prizadele ”pridobitve” potrošniškega življenja; tako krepki, močni, zdravi in doma bomo skupno – s kuhanjem – premagali virus!

Skrbeli bomo, da boste kuhali pestro, sezonsko, zdravo, zato ne bo preveč mesa, zato ne bomo pogrevali, tajali, mikrovalovili, zato bomo zares kuhali. Toda, brez skrbi, to ne pomeni, da boste v samo-izolaciji samo kuhali! To ne bodo zapleteni recepti, zaradi katerih bi potrebovali sestavine, ki jih nimate ali ne morete dobiti, ne boste uporabljali tehnik, ki jih ne obvladate ali bi zanje potrebovali nove pripomočke in stroje, in ne bodo vas samo-osamili, od jutra do večera, v kuhinji, saj recepti ne bodo le zanjo, temveč tudi zanj.

Čeprav proti koroni še ni cepiva, bodo to recepti za boj proti epidemiji, ki bodo le izkoristili to, da moramo biti, če želimo ostati zdravi, veliko več doma kot doslej. Vsaj naslednjih 14 dni!

 

Pečena zelena z medeno glazuro

pečena zelena s panko slanino3

Pečena zelena z medeno glazuro

Ker delamo od doma prisilno, v korona-izolaciji, je v vsem slabem vsaj to dobro, da lahko začnemo (spet) kuhati … Ker tisto, ko pridemo vedno prepozno iz službe, vedno preveč lačni in z vedno premalo časa, in zato posledično vedno nekaj le odtajamo, pogrejemo, ocvremo ali pa kar naročimo, ni kuhanje. Kuhanje je šele takrat, ko se dolgo peče … Peče pa se zato, da ni potrebno dolgo kuhati … Zato bi jo lahko imenovali kar korona-zelena. 

Za Grke je bila zelena afrodiziak in z njo so si zdravili mačka. Zelena ima idealno kombinacijo vitaminov skupine B, bogata pa je tudi z vitaminoma C in E. Zelena je za živce, ugodno vpliva na počutje, pomaga pri dihanju ob prehladih … Mar ni zelena idealna za boj proti korona virusu?!

Zato, če že moramo biti doma, potem prižgimo pečico tri ure prej, nato pa si namesto zrezkov privoščimo takšen steak iz zelene! Drobtine iz dimljene šunke in panko drobtin pa nepredušno zaprite in jih še večkrat tako s pridom uporabite.

 

Takos-juha z avokadom, čičerko in piščancem

čičerika s tortiljo avokadom in piščancem 5

Takos-juha s čičerko, avokadom in piščancem

Družabnost bo zdaj nekaj časa osamljena … Ne bo prijateljskih večerij, družinskih praznovanj, zabav, veselic in proslav. Družina bo sama in samo doma … Zato bo zdaj še bolj pomembno, da bo vseeno družabno in veselo, čeprav nas je za mizo manj! Naredite si takos-večer, s pomočjo juhe! 

Tortilje so zložene na kup, naokrog pa je polno zelenjavnih omak, namazov in krem, ki jim je potrebno dodati le nekaj beljakovinskega, da iz preprostega zvitka nastane pojedina.

Zato smo tokrat idejo družabnih takosov uporabili za enolončnico, ki pa se ne je (le) z žlico, temveč tudi z rokami. In tako je tudi iz nje nastala pojedina! Ideja je v tem, da tudi z malo časa lahko ustvarimo tudi po službi kosilo/večerjo v več hodih, pa čeprav zanje uporabimo le en krožnik.

Črni fižol v gosti omaki smo zamenjali s čičeriko, iz katere smo že prejšnji večer skuhali gosti ragu. Tej enolončnici pa smo nato drugi dan dodali takos-izkušnje, za katere je bilo potrebno tortilje le pogreti, piščančji file le popeči, sir le naribati, kislo smetano le zajeti. Potem pa dober tek, s sredine mize, zajemi, nabaši, zagrabi, namaži in se družinsko ter doma poveseli!

 

Gratinirani rigatoni z omako iz pečenice

gratinirani rigatoni z omako salsiccie 3

Gratinirani rigatoni z ragujem pečenice

Živilske trgovine so sicer odprte, toda vseeno ni dobro preveč nakupovati. Merimo na to, da ni potrebno vsak dan k mesarju, saj se da mesni ragu za testenine skuhati tudi iz – klobase. In ker je še vedno zima, so še vedno aktualne pečenice.

Skrivnost dobre pašte je v tem, da se testenine z omako premešajo že v ponvi, ne pa šele na krožniku! To tudi pri nas, kjer so sinonim za testenine še vedno le špageti, za omako pa le bolonjska, pa čeprav oboje v Italiji sploh ne gre skupaj, ne v ponvi in ne na krožniku, ni več skrivnost. Toda, ste vedeli, da je skrivnost odlične (ne le dobre) pašte v tem, da gre na koncu še na zapeko v pečico?!

In tako ste zdaj v Šoli okusov izvedeli v enem receptu kar tri testeninske resnice. Zamenjajte, torej, špagete s kratkimi makaroni, kot Italijani rečejo vsem testeninam, torej rigatoni. Zamenjajte govedino v raguju, kot Italijani pravijo gosti bolonjski omaki, s salsiccio, kot Italijani pravijo svojim pečenicam, ali kar našo, slovensko, pečenico. In zamenjajte štedilnik s pečico ter testenine na koncu še gratinirajte, pa čeprav je to po francosko, a zato z italijansko mocarelo.

Ostanimo zdravi! Kuhajmo sami!

Ostanimo zdravi:

(1) Kuhajmo sami!
(2) Posnemajmo Kitajce!
(3) Naj bo vseeno sladko
(4) S hrano za dušo
(5) Jejmo več rib
(6-7) Steak in še kaj
(8) Nahranimo droži
(9) Jejmo v hodih
(10) Z domačo pizzo
(11) Iz enega lonca
(12) Družabno v dvoje
(13-14) S kislim testom
(15) Berimo, učimo se
(16) Dobro zajtrkujmo

Tags: , , , , , , , , , , ,