Nov rekord najbolj okusnega tedna v letu – Hvala gostinci, za odlične menije TR – Hvala gostje, za odličen obisk jesenskega TR – Graja pa tistim, ki ste rezervirali, nato pa niste prišli! Piše: Uroš Mencinger Eni so šli na dopust, eni so podaljšali … Za oboje pa je kar 60 tisoč krivcev! Minulih deset dni so bile slovenske gostilne in restavracije – 97 sodelujočih v jesenskem Tednu restavracij – tako polne kot še nikoli. Pa smo že po vsakem Tednu restavracij ugotavljali, da smo dosegli rekord. Toda, ker nas gostinci vedno tako lepo presenetijo s svojimi meniji TR, jih tudi gostje vedno presenetimo/presenetite s svojim množičnim obiskom. Milo za drago, dobesedno. Hvala vsem! Potem ko je bil spomladanski Teden restavracij poseben, ker je zaradi epidemije in dolgega zaprtja pomlad podaljšal v poletje, je jesenski tako pohitel, da so chefi začeli s snovanjem menijev zanj že konec poletja. Kljub poznemu terminu in ob vseh covidnih omejitvah je bilo spomladi več kot 35 tisoč gostov. In kljub zgodnjemu terminu jih je bilo jeseni skoraj še enkrat več! Obisk na jesenskem Tednu restavracij je bil tako množičen, da je toliko gostov v kar 97 sodelujočih restavracijah (tako hitro) sicer nemogoče prešteti. Tudi zato, ker so gostinci zadnjih deset dni tako delali, da so nekateri že danes ”pobegnili” na dopust, nekaterim pa se je nabralo toliko rezervacij, da so se ”usmilili” gostov, ki so jih zaradi zasedenosti morali odsloviti, in so Teden restavracij podaljšali! Zato je ocena o 60 tisoč gostih v desetih dneh najbolj okusnega tedna jeseni morda celo prenizka. Saj se je samo na strežniku Tedna restavracij nabralo kar – rekordnih – 13.459 rezervacijskih elektronskih sporočil! Ker nihče ne gre v gostilno sam, in čeprav jih veliko na Tednu restavracij uživa v dvoje, jih veliko Teden restavracij izkoristi za prijateljsko in sorodstveno druženje, zato eden v povprečju rezervira vsaj za tri … Ob tem da je le polovica sodelujočih restavracij rezervacije sprejemala po elektronski pošti, in so se drugi polovici ”vžgali” telefoni, našlo pa se je povsod še dovolj ”junakov”, ki so slučajno prosto mizo iskali kar s slepo srečo. Rezervacije je obveznost S tem pa smo ob navdušenju na novi rekord obiskanosti Tedna restavracij načeli še bolečo plat tako velike priljubljenosti najbolj množične slovenske kulinarične akcije. Gostov je bilo resda najmanj 60 tisoč, toda še več bi jih bilo, če bi vsi, ki so rezervirali, tudi resnično – prišli! Žal, vsi gostje rezervacije ne razumejo kot obveznost. To sicer ni problem le Tedna restavracij, temveč splošni problem, pa sploh ne le v gostinstvu, ki ima zato tudi svoje (angleško) ime: no-show. Gre za pojav, ko nekdo rezervira, vendar se nato ne pojavi (v gostilni, hotelu, na potovanju …), a svoje rezervacije ne stornira. V Tednu restavracij, kjer je vse rezervirano in s tem ”polno”, pomeni ”no-show” škodo tako za gostince – ki lahko dobro ceno ponudijo zaradi dobre obiskanosti Tedna restavracij – kot za goste – ki niso uspeli rezervirati, ker so jih prehiteli ti, ki se nato ne pojavijo. Ker pojav ni nov, se gostinci z njim bolj ali manj uspešno že dolgo spopadajo. V času Tedna restavracij zato goste, ki so rezervirali, dan ali dva pred obiskom pokličejo, možne izpade pa nato pokrpajo z gosti iz ”čakalnice” (čakalne liste). Toda, vseeno se najdejo takšni, ki nato ne pridejo, nihče pa ne čaka ”pred vrati”. Zato bo to ena od domačih nalog, ki jo moramo do prihodnjega Tedna restavracij, spomladi 2022, opraviti tudi organizatorji. Kako preprečiti no-show?! Akcija, ki smo jo pred desetimi leti začeli v evropsko-kulturnem Mariboru, naslednje leto (2013) pa jo nato razširili na vso Slovenijo, ob vsaki ponovitvi še vedno podira rekorde v obiskanosti. A to jesen, teh minulih deset dni, je ta rekord, 60 tisoč gostov, prišel do številke, ki ji že začenja primanjkovati – stolov. Zato je vsak, ki je rezerviran, a na njem nihče ne sedi, še toliko bolj boleč in nekulturen. Teden restavracij je s svojo priljubljenostjo v prvih desetih letih dosegel, da je v slovenskem gostinstvu rezerviranje gostinske mize v gostilnah in restavracijah, v katere ne gremo mimojede, temveč s pričakovanjem in zaradi uživanja, postalo normalno. To pomeni, da kdor ne rezervira, si je sam kriv … A pomeni tudi, da tisti, ki rezervira, je kriv …, če te rezervacije ne uporabi in je pravočasno ne prekliče! Veselite se prihodnjega Tedna restavracij, a nikar ne čakajte le nanj. Izberite, rezervirajte in uživajte v restavracijah, ki so vas v Tednu restavracij navdušile, in/ali jih izbirate iz Izbora okusov na spletni strani www.vivi.si, ker temu izboru ravno zaradi Tedna restavracij zaupate. Hvala vsem, ki ste prišli + dobro jedli!
Zakaj SRČKI
Srčki
Srčki so mera za kakovost slovenske vrhunske kulinarike. Z njimi Izbor okusov označuje najboljše slovenske gostilne in restavracije.
Srčki
Kriteriji za srčke
Srčki so mera za kakovost slovenske kulinarike, z njimi ocenjujemo najboljše slovenske gostilne.