V pomladnem Tednu restavracij sodeluje 6 gostiln in restavracij z oznako Nasmeh in 42 z oceno ❤️ – Kaj je potrebno za dobro gostilno, v kateri so gostje dobre volje?

 

Gostilne in restavracije ne kuhajo le hrane. S hrano morajo namreč skuhati tudi dobro voljo! Zato je nasmeh na obrazih zadovoljnih gostov osnovno merilo kakovosti, s katerim za Izbor okusov (www.vivi.si) in Teden restavracij izbiramo najboljše slovenske gostilne in restavracije! Nasmeh zato, ker v gostilno pridemo lačni, zapustiti pa jo hočemo zadovoljno siti; ker je nasmeh rezultat zadovoljne sitosti; ker je zadovoljenost za 3, zadovoljnost pa za 4 in 5, kar privabi nasmeh; in ker je res dobro šele takrat, ko postaneš dobre volje!

Altroke TR23p Počasi kuhana svinjska lička, kolerabin pire, koleraba kuhana v svinjski masti, ocvrta čebula, pena zelenega jabolka, foto Peter Irman resized

Altroke TR23p Počasi kuhana svinjska lička, kolerabin pire, koleraba kuhana v svinjski masti, ocvrta čebula, pena zelenega jabolka, foto Peter Irman

Rezultat obiska v gostilni ne sme biti le sitost, temveč predvsem dobro počutje. Vsaka gostilna, vredna našega obiska, mora biti zato za Nasmeh! Nasmeh je znak dobre volje, dobra volja pa znak dobrega počutja. Seveda na to počutje vpliva več dejavnikov, in seveda gremo v gostilno predvsem zato, ko/ker smo lačni. Toda, če smo le siti, smo zadovoljeni. Če smo pa siti in dobre volje, smo pa zadovoljni! Nasmeh, torej.

Sit za 1
Ko plačaš, nisi sit, temveč siten. Ni bilo dobro, bilo je slabo.
Ponovni obisk: nikoli več!

Sit za 2
Ko plačaš, ti je škoda denarja. Nekaj si sicer lahko pojedel, toda ne vsega.
Ponovni obisk: raje ne!

Sit za 3
Ko plačaš, si sit; zadovoljȇn, ne pa tudi zadovóljen. Želiš si, da bi bilo boljše.
Ponovni obisk: če ni druge možnosti!

Sit za 4
Ko plačaš, si sit in dobre volje. Boljše kot drugje. Zadovóljen!
Cena: vredno je bilo. Ponovni obisk: pridem še!

Sit za 5
Ko plačaš, si srečen. To in tako imam rad. Tukaj rad in dobro jem!
Cena: dodam še napitnino. Ponovni obisk: priporočam!

Zato morajo vse gostilne in restavracije, ki nastopajo v Tednu restavraciji zadovoljiti za 4 ali 5. To oceno imenujemo – Nasmeh.

 

Kdaj je za Nasmeh?

Vse gostilne in restavracije, ki so uvrščene v Izbor okusov in jih povabimo k sodelovanju v Tednu restavracij, morajo zato izpolniti tri osnovne kriterije dobrih gostiln:

  • ko jemo, smo dobre volje;
  • ko plačamo, nam ni žal;
  • ko gremo, si želimo priti ponovno.

A zakaj to ne uspeva vsem? Saj vse gostilne kuhajo in točijo, saj imajo vse gostilničarje, kuharje, natakarje, mize, stole, žlice, kozarce … Zakaj smo v enih, ko pojemo, dobre volje v drugih pa slabe? Je odločilno/krivo le znanje kuharja? Ne!

Ene gostilne so dobre, druge pa slabe, zato, ker so prve iskrene, druge pa ne! Iskrenost je najbolj pomembna lastnost dobrih gostiln in to iskrenost gostje merimo – zavestno in podzavestno – ves čas. To počnemo tako, da preverjamo!

Gostoljubje: Vzdušje, ambient, strežba, vodenje, radodarnost …

Sestavine: Kakovostne, sezonske, sveže, naravne, čim bolj lokalne, z znanim poreklom, od znanih pridelovalcev, tudi iz lastne pridelave …

Domače: V iskrenih gostilnah je vedno zaželeno čim bolj domače, vendar to ne pomeni, da ne sme biti ”tuje”. Domače je namreč tam, kjer gostje dobijo le to, kar bi gostinci privoščili tudi sebi in svojim domačim …

Naravno: Iskreno je naravno, neiskreno je umetno! Zato dobre gostilne spoštujejo naravo in se obnašajo trajnostno. To njihovo naravnanost izražajo sestavine, ki jih uporabljajo, prav tako pa njihovo ravnanje, tako s sestavinami kot z okoljem …

Dobro: Ker gremo v gostilno predvsem zaradi hrane, mora biti v dobrih gostilnah ta hrana predvsem – iskreno/res dobra …

Tradicija in učenje: Tradicija je za iskrenost izredno pomembna in gostje hočejo v območju udobja ponavljati, ne pa odkrivati, toda iskrene gostilne se vseeno ves čas učijo. Na ta način tradicija ne ostaja v preteklosti, temveč ima tudi prihodnost …

Razgledanost: Ker je svet danes globalen in so takšni tudi okusi in želje gostov, je iskrenost tudi v tem, da se modno, trendovsko, popularno in tuje ne prenaša in kopira slepo, temveč se tudi v tem išče odličnost, drugačnost in prepoznavnost. Tuji vplivi so dovoljeni, toda prepovedano je slepo kopiranje …

Račun: Ne nazadnje mora biti v dobrih gostilnah iskren tudi račun! Ta je, namreč, lahko zgolj rezultat vseh prejšnjih iskrenosti!

 

Nasmeh 🙂 (6)

Grajska Vinoteka, Ljubljana
Gostišče Dolinšek, Vrh pri Boštanju
Gostilna pri Bizjaku, Zgornja Bela
Gostilna Mencinger, Črešnjevci
Gostilna Ribič, Ptuj
Restavracija Leonardo, Slovenska Bistrica

42 restavracij za ❤️

Le gostilne, ki nas tako dobro zadovoljijo/razveselijo, lahko svojo ponudbo še nadgradijo v – vrhunsko! Kar pa ne pomeni, da morajo biti vse dobre gostilne tudi vrhunske … Pravzaprav hodimo večinoma v dobre gostilne (Nasmeh), saj se večinoma želimo le dobro najesti. V vrhunske gremo pa takrat, ko želimo več – nekaj vrhunsko-kulinaričnega doživeti! Šele to je za srčke.

Razlika je v – udobju. Dobre gostilne nam namreč dovolijo, da ostanemo v svojem območju udobja. V njih jemo, kar imamo mi najraje. Vrhunske gostilne pa niso tako ”prijazne” … Vrhunske jedi zahtevajo, da stopimo iz območja udobja in se začnemo – učiti. Vrhunskim gostilnam se zato moramo prepustiti. V njih dobimo, kar imajo chefi najraje.

Ocena ❤️ (1 srček) pomeni, da je ta gostilna ali restavracija vstopila med vrhunske v Sloveniji! Srček je njena vstopnica, ki velja tako za gostince, ki se s srčkom primerjajo le z najboljšimi, kot za goste, ki se tem najboljšim začnemo prepuščati in prav pri njih spoznavati vrhunsko kuhinjo. Zato velja za obisk: kmalu! Čim večkrat, torej.

 

❤️ (42)

Altroke, Ljubljana
Gaudi&Naan, Ljubljana
Gostilna Antonač, Bojanji Vrh
Krčma na gradu Bogenšperk, Bogenšperk
KULT316, Ljubljana
Restavracija Mirje, Ljubljana
Restavracija Operna klet, Ljubljana
Restavracija Putr, Trzin
Restavracija Robin, Ljubljana
Restavracija Shambala, Ljubljana
Fink & Situla, Novo Mesto
Gostilna Javornik, Rakovnik
Gostilna Kunst, Leskovec pri Krškem
Gostišče Kapušin, Krasinec
Restavracija Ajda, Sevnica
Dvor Jezeršek, Zgornji Brnik
Gostilna Murko, Slovenj Gradec
Restavracija 1906 Bled, Bled
Restavracija Blejski grad, Bled
Restavracija Brioni, Kranj
Restavracija Lipa, Kranjska Gora
Restavracija Pri lovcu, Bohinj
Bistro Bianca, Velenje
Fudo, Maribor
Gostilna Francl, Zagrad
Gostilna Oštirka, Celje
Gostilna Zorko, Boreci
Gostišče Jurg, Rogaška Slatina
Hotel Evropa, Celje
Nova Rajngla, Preserje
Pri babici Marici na griču, Sv. Trojica
Restavracija Hotel A, Arja vas
Steakhouse Rožmarin, Maribor
Vino & turizem Valdhuber, Svečina
Domačija Kabaj Morel, Dobrovo
Gostilna pri hrastu, Nova Gorica
Istrian bistro & tapas bar, Portorož
Kogo, Koper
Kruh in vino, Vipolže
Pino Alpino, Kranjska Gora
Restavracija Kamin, Izola
Restavracija Tiffany, Nova Gorica
TR pasica 2023

Teden restavracij 2023, partnerji

Zakaj NASMEH

Kako na Teden restavracij?

VIVI ZA VAS
Šola okusov, Izbor okusov, Teden restavracij

Tags: , , , , , ,