Nasmeh – pol srčka

Zakaj Nasmeh?

  • Ker v gostilno pridemo lačni, zapustiti pa jo hočemo zadovoljno siti.
  • Ker je nasmeh rezultat zadovoljne sitosti.
  • Ker je zadovoljenost za 3, zadovoljnost pa za 4 in 5.
  • Ker je res dobro šele takrat, ko postaneš dobre volje.

Kdaj smo v gostilni zadovoljni?

V dobrih gostilnah plačamo z nasmehom

 

V gostilno gremo, ker smo lačni, zato jo hočemo zapustiti siti. Vendar ta sitost ni povezana le s količino, pravzaprav je ravno obratno, sitost je odvisna predvsem od kakovosti jedi in le delno od količine. Zadovoljstvo ob takšni sitosti ocenjujemo s ”sit”: 1 do 5 – ker tako ocenjuje gostilno, ko plača, tudi vsak gost!

Ker je prehranjevanje naša prvinska potreba, želi vsak gost v gostilni to potrebo zadovoljiti hitro, varno, udobno; pri prehranjevanju v gostilni želi torej ostati v svojem območju udobja.

Ker je prehranjevanje gostov prvinska naloga gostiln, mora vsaka pri tem izpolniti osnovno gostovo zahtevo: da se naje! A naje se le, če je bilo (njemu) dobro.

Če gremo prvič v gostilno zaradi lakote, se vanjo ne vrnemo le zaradi lakote; vrnemo se le, če smo bili prvič zadovoljni! Na tak način gostilno oceni vsak gost (zase). Zato tudi na vivi.si na tak način najprej ocenimo vsako gostilno. To imenujemo ocena ”zadovoljne sitosti”.

SIT 1

Ko plačaš, nisi sit, temveč siten. Ni bilo dobro, bilo je slabo.
Rezultat = slaba volja.
Ponovni obisk: nikoli več!

SIT 2

Ko plačaš, ti je škoda denarja. Nekaj si sicer lahko pojedel, toda ne vsega.
Rezultat = nezadovoljnost.
Ponovni obisk: raje ne!

Če gremo iz gostilne lačni, to ni (le) zato, ker je bilo premalo, temveč zato, ker ni bilo dobro. Takšne gostilne ocenimo z nezadostno – SIT: 1 in SIT: 2.

SIT 3

Ko plačaš, si sit; zadovoljȇn, ne pa tudi zadovóljen. Želiš si, da bi bilo boljše.
Rezultat = zadovoljȇnost.
Ponovni obisk: če ni druge možnosti!

Ker vsem ni vse enako dobro, a je večini dobro to, kar je znotraj njihovega območja udobja, so takšne ”udobne jedi” (znane, tradicionalne, domače …) najbolj priljubljene. Zato je gostiln, ki ponujajo tovrstno hrano tudi največ. Ker se večina gostov v njih dobro naje, so to zanje dobre gostilne. A če iz gostilne ne gremo lačni, to še ne pomeni, da se bomo tudi vrnili. Sitost, ki zadovolji za 3, je le znak, da lahko vstopiš, če nimaš druge izbire, ni pa to še znak dobre gostilne!

SIT 4

Ko plačaš, si sit in dobre volje. Boljše kot drugje. Cena: vredno je bilo.
Rezultat = zadovóljnost.
Ponovni obisk: pridem še!

Res dobro je šele takrat, ko v gostilni postaneš dobre volje (od hrane)! Zadovoljnost, ki je več od zadovoljenosti, ker njen rezultat ni le sitost, temveč tudi dobra volja, se začne, ko si zadovoljno sit za 4 (oznaka: pol srčka).
Gostje, ki želijo pri hrani vedno in povsod ostati v varnem območju udobja, naj izbirajo le gostilne, ki imajo oceno (oznako) pol srčka! V njih bodo, namreč, najbolj zadovoljni.
Gostinci, ki želijo pri svojem delu le varno ponavljati, kar najboljše znajo in po čem so najbolj znani, ter varno gostiti le goste, ki zahtevajo le znano, preizkušeno, tradicionalno in tisto, kar ima večina najraje, naj svoje delo opravljajo z nasmehom. Zaradi njega bodo namreč dobre volje tudi njihovi gostje.

SIT 5

Ko plačaš, si sit in srečen. To in tako imam rad. Tukaj rad in dobro jem!
Rezultat = sreča.
Cena: dodam še napitnino. Ponovni obisk: priporočam!

Ko gostince le ponavljanje več ne osrečuje, lahko začnejo nadgrajevati in prenavljati. Pri tem bodo uspešni, če bodo pri svojih gostih vzbudili radovednost in jim pregnali strah pred neznanim. Ker takšni gostje se v gostilnah ne bodo več le prehranjevali, temveč bodo začeli uživati.

0,5 srčka

SIT 4 in 5.
Ko plačaš, si zadovoljno sit, ker je boljše kot drugje.
Ponovni obisk: pridem še!

Izbor okusov na vivi.si

V iskalnik najboljših slovenskih gostiln Vivi so uvrščene samo najboljše! To pomeni, da so vse ocenjene in uvrščene gostilne najprej prestale ocenjevalni test zadovoljne sitosti. Za SRČKE se torej lahko potegujejo le tiste gostilne, ki so najprej ocenjene s SIT 4 ali SIT 5 = 0,5 SRČKA.

In kdaj smo zadovoljno siti?

Kako zadovoljno siti smo v gostilni, ocenjujemo s pomočjo KRITERIJEV ZADOVOLJSTVA.

KAKO OCENJUJEMO?
Vse o Izboru okusov, srčkih, nasmehih in zadovoljstvu

Top
Vpiši se v Šolo okusov!
Ne jej z usti. Jej z glavo!
Neomejen dostop do Šole.
Neomejen dostop do Kuhinje.
Neomejen dostop do Gostilne.
Neomejen dostop do Chefov.
Neomejen dostop do Potepa.
Neomejen dostop do B®loga.
Težave pri aktivaciji naročnine? Pomagajte si z navodili ali nas kontaktirajte.
Naroči se na Dobre novice!
tedenska mera dobrojedskih informacij, da boste izvedeli več in prvi:
kje, kako, kdaj, zakaj boste radi dobro jedli!