Iz Šole okusov v vašo najljubšo gostilno ali restavracijo – Izberite, preberite in rezervirajte
Piše: Uroš Mencinger
”Ženo bi rad presenetil za njen rojstni dan z obiskom vaše odlične gostilne,” se je glasila prva rezervacija, ko smo novembra v Šoli okusov uvedli elektronsko rezerviranje preko spletne strani za gostilne in restavracije s srčki. Gospod je rezerviral mizo v eni najboljših slovenskih restavracij. Datum: čez 4 mesece!
V slabem mesecu dni se je s klikom preko vivi.si v slovenske gostilne in restavracije odpravilo več kot tristo gostov. V času Tedna restavracij jih na tak način rezervira več kot trideset tisoč. Razlika je še očitna, toda vsak dan je rezervacij več in še pred desetimi leti v Sloveniji nihče ni rezerviral obiska v gostilni, ne telefonsko in ne elektronsko. Šele Teden restavracij je goste ”prisilil”, da so obisk v gostilni začeli načrtovati. Šele s celoletnim ”klikanjem” pa rezerviranje tudi pri nas postaja navada.
Vseeno, telefonsko ali elektronsko, rezerviranje je koristno. Pomaga tako gostincem kot njihovim gostom. Oboji se s tem preprostim dejanjem na obisk lahko – pripravijo!
Dobra priprava je eden od osnovnih kriterijev za srčke – informacija, kako ocenjujemo, je tukaj, tečaj o ocenjevanju, samo za člane Šole okusov, pa tukaj -, in dobra gostilna mora biti, seveda, vedno dobro pripravljena. Toda, naše gostilne so odprte od jutra do večera, brez vmesnega odmora, kar pomeni, da morajo biti v kuhinji ”v pozoru” non-stop; z rokami mesiti kruh, da bo vedno svež, z očmi pa zreti v vrata, da bo gost, še preden bo sedel, dobil, kar se spodobi, topel natakarjev nasmeh in vroč kuharjev pozdrav. Toda, naši gostje so vajeni, da presenečajo gostince, zato pridejo na kosilo že za zajtrk, na večerjo pa že v času popoldanske sieste. Oboje, seveda, nenapovedano. Za oboje, torej, brez priprave …
Gosta, ki rezervira, pa (naj) pričaka najlepša miza, skrbno pogrnjena, sveča je že prižgana in chef ima dobrodošlico že pripravljeno. Gost, ki je rezerviral, je sporočil, kaj si želi in česa si ne, kaj ne sme jesti in kaj bi rad, ne le zase, temveč za celotno družbo, najsi bosta v dvoje, za ženin rojstni dan, ali družinsko, za babičino okroglo obletnico. Koliko otrok? Bo kuža pod mizo? Posebne želje? Vse to in še več je dobro navesti, ne le število oseb, dan in uro.
Žal vedno še ni tako. Ne le, ker gostje vedno ne rezerviramo, temveč še bolj, ker gostinci vedno ne reagirajo.To vem iz osebnih izkušenj, pa je obiskovanje gostiln moj poklic. Vedno rezervirava, sicer nikoli na pravo ime, a vedno nekaj dni vnaprej in čim bolj radovedno, češ, vzela si bova čas, rada bi čim več poskusila, zanima naju, ali bo chef res tam …, toda prevečkrat se zgodi, da jih vseeno presenetiva. Slovenske gostilne so pač nabito polne večinoma le v času Tedna restavracij, sicer pa je vedno vsaj kakšna miza prosta.
”Kar izberite, kje želite sesti,” je zato pozdrav, za katerega mislijo, da je vljuden, v resnici pa je neumen. Mize so prazne ravno zato, ker se na svoje goste ne pripravljajo! Včasih, če rezervirava telefonsko, sploh ne vprašajo za ime. Le zakaj kličeš, saj bo prazno … Tudi zato je elektronska rezervacija boljša. Nanjo ti morajo vsaj odgovoriti.
Če naju odpeljejo k mizi, na kateri je reklamni napis Rezervirano, pa je ta miza najmanjša, tik ob napisu WC in v najmanj en njen stol ves čas butajo kuhinjska vrata. Edina ”prednost” mize je, da vidi po celi gostilni, ki je čisto prazna … Logika takšnih ne-gostincev je: kdor rezervira, mora pustiti čim več prostora ter največje in najlepše mize tistim, ki niso rezervirali, a bodo morda prišli. Nikoli se ne ve, kajne.
Na kulinaričnem portalu Šole okusov predstavljamo, z oceno, poročilom v besedi in sliki ter priporočilom, le gostilne in restavracije, ki si to zaslužijo. Zato gostilne in restavracije, ki so jim rezervacije odveč, niso opravile Šole okusov! Zato jih ni na vivi.si. Zato se takšne neprijetnosti dogajajo le vašima ocenjevalcema. Zato se bodo gostinci na vaš obisk pripravili, saj boste vaše naslednje kulinarično doživetje poiskali na teh straneh! Rezervacije na formularju Šole okusov sporoča: ”Prihajamo dobrojedci! Pripravite se, gostinci!”
Kliknite gumb GOSTILNA. V iskalniku izberite gostilne glede na Slovenijo ali tujino, po chefih, regijah, Tednu restavracij in/ali po srčkih. Nato pa v tem izboru izberite tisto, ki vam najbolj ustreza,. Na voljo so vam vse potrebne informacije: fotografije zunanjosti, notranjosti, chefa in jedi, tekstovna in številčna ocena, jedilni in vinski list, Rad Dobrojem priporoča, foto zgodba z zadnjega ocenjevalnega obiska, odpiralni čas, naslov, telefon in gumb (če gostilna sprejema rezervacije po elektronski pošti) – REZERVIRAJ. Kliknite. Rezervirajte! Ko vam bo gostilna odgovorila/potrdila, vam preostane le še – dober tek!
Tags: gostilne, izberi, kulinarika, miza, obisk, rezervacija, rezervacije, slovenija, šola okusov, spletni obrazec, teden restavracij